תחומי פעילות
חדשנות – פיתוח ושיפור מוצרים
"אין רעיון טוב שאי אפשר לשפר עוד יותר" – מייקל אייזנר (מנכ"ל דיסני)
פיתוח מוצרים בענף המזון הוא תהליך מורכב שדורש ידע טכנולוגי ותזונתי, היכרות עם הרגולציה והבנה מעמיקה של צורכי השוק המשתנים. אני מאמינה שכל מוצר חדש שיוצא כיום לשוק חייב לתת מענה לצורך התזונתי, לצורך הסביבתי ולמטרות הצמיחה וההתחדשות של הארגון.
עבודת הפיתוח משתנה בהתאם לצורכי השוק והמטרות השיווקיות, וכוללת בין היתר:
- אפיון תזונתי-שיווקי. ליווי תהליך פיתוח המוצרים משלב החשיבה האסטרטגית ועד השיווק.
- ייזום וליווי פרויקטים של הרשות לחדשנות בתעשייה מסורתית וחברות סטארט-אפים.
- סקירת הפרופיל התזונתי של פורטפוליו המוצרים הקיימים ויצירת בידול וערך מוסף.
- עבודה שוטפת עם צוות השיווק ליצירת ערכים ומסרים שיווקיים מתוך החדשנות המוצרית.
- המלצות לפיתוח מוצרים חדשים בהתאם למטרות הארגון ולצורכי השוק.
- ניהול פרויקטים והובלה של תהליכים בתוך הארגון תוך יצירת סינרגיה בין כל הממשקים.
כתיבת תכנים שיווקיים
"ככל שהידע רב כך הסיכון קטן" – סטיבן הרפר
בעולם פתוח, שבו הידע נגיש לכולם, חברות שלא ידעו לתרגם את הפעילות המוצרית החוצה, יפסידו את הצרכנים. מערכת היחסים עם הצרכן תלויה במידע שאנחנו מספקים לו, ולכן חשוב לתרגם את החדשנות המוצרית ואת הפעילות השיווקית לתכנים מקצועיים בעלי ערך אמיתי.
- ייעוץ בהתאמת המסרים השיווקיים לערכי בריאות וקיימות.
- כתיבה ועריכה מדעית ידידותית המותאמת לקהל הרחב.
- כתיבת בריפים פרסומיים לשילוב המסרים הרלוונטיים.
- בניית מתחמי תוכן באתר החברה וכתיבת ניוזלטרים שוטפים למנויים.
- יצירת שיתופי פעולה עם חברות מובילות במשק, לטובת קידום המסרים והרחבת קהלים.
ייצוג הארגון בתקשורת ובכנסים
"התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא." – ג'יימס פנימור קופר
ההיבט התקשורתי קריטי לגיבוש דעת הקהל ולמיצוב תדמיתי. בעבודה עם גופי התקשורת חשוב להציג עמדה מקצועית שמכבדת את דרישות הצרכנים ומייצגת את החברה ממקום של מומחה בתחום. במקביל, חשוב לייצר רשת תקשורתית תומכת באמצעות סוכני שינוי מובילים ושיתופי פעולה אשר יהוו בסיס יציב להעברת המסרים לקהל הרחב באופן שוטף ועקבי.
הפעילות בתקשורת, מבוססת על ניסיון של שנים רבות והיכרות עם המדיה ועם אנשי המקצוע בתחום, וכוללת בין היתר:
- ייצוג החברה בראיונות בתקשורת והתארחות בפורומים.
- עבודה עם משרדי יחסי ציבור בתחום המדע והתזונה.
- ייזום הרצאות, וובינרים, הדרכות וסיורים בקרב סוכני שינוי כגון: דיאטנים, נטורופתים, מאמני כושר, בלוגרים ועיתונאים.
חוות דעת ועדות מומחה בבתי משפט
"אל תתגורר במציאות; היא רק תרחיק אותך מהמצוינות." – ראנדל ר. מקברייד
בשנים האחרונות חלה עלייה בתביעות משפטיות בעולם המזון והתזונה. משרדי עורכי דין נזקקים לתמיכה של אנשי מקצוע מהימנים בעלי ניסיון רב שנים לצורך חיזוק כתבי ההגנה. במסגרת זו אני מלווה את עורכי הדין בהיבט המקצועי וכותבת חוות דעת מקצועית של עדה מומחית בתחומי המזון, התזונה והבריאות.
הדו"חות המוגשים למשרדי עורכי הדין נתמכים ומבוססים על מחקרים מדעיים עדכניים והנחיות תזונתיות בינלאומיות, ומשלבים את הידע הרב שצברתי בטכנולוגיה של מזון, בתעשיית המזון ובעולמות המדע והתזונה.
פיתוח אסטרטגיה תזונתית בשלבי הקמת מיזמי פודטק
"אינני מבין מדוע אנשים פוחדים מרעיונות חדשים. אני פוחד מהישנים."– ג'ון קייג'
סטארטאפים בעולמות המזון והתזונה חשוב שישלבו מהיום הראשון פונקציה שתייצג בשולחן קבלת ההחלטות את המוצרים בהיבט התזונתי.
ביחד עם המאמצים להגיע לפתרונות טכנולוגיים פורצי דרך ומרגשים ולהתגבר על האתגרים הקיימים בכל מיזם חדשני, יש לשלב כבר מהיום הראשון את ההיבט התזונתי וההשפעה של המוצרים על בריאות הצרכנים לטובת הצלחת המיזם.
הקמה והובלה של פורום מומחים
"אם המטרה של הקפטן הייתה לשמור על שלמות הספינה, הוא היה נשאר בנמל לנצח." – תומס אקווינס- תאולוג
קיום שיח עם מומחים ומובילי דעה לצורך פרויקטים ספציפיים, תורם להעשרת החברה בידע מקצועי וחשוב לבניית אסטרטגיה שיווקית ולבניית פרופיל מוצרים לקהלים משתנים.
הובלת פורום מומחים בתחומם: רופאים, אנשי אקדמיה ומדענים, לטובת פיתוח מוצרים, גיבוש וכתיבת ניירות עמדה ו/או להפצת מידע מדעי רלוונטי בקרב קהלי יעד.
ניהול וליווי משברים בתוך הארגון ובתקשורת
"בסינית, המילה משבר מורכבת משני סימנים, אחד מסמל טרגדיה ואחד מסמל הזדמנות." – ג'ון פ. קנדי
בעולם הטוקבקים והרשתות החברתיות, כשאפילו לצרכן הבודד יש השפעה על דעת הקהל, חשוב לייצר אמינות ונאמנות למותג ובסיס יציב לתקשורת בין המותג לצרכן.
- בתקשורת – ניהול המשבר מול הצרכנים, תוך שידור מקצוענות ושקיפות, בתיאום ושיתוף משרד יחסי הציבור.
- בארגון – ניהול המשבר בשיתוף העובדים והפיכתם לשגרירים: ליווי נציגי שירות הלקוחות, החל מניסוח מיילים פנימיים ועד הדרכת נציגי השירות וניסוח דפי שאלות ותשובות, בתיאום עם משרד יחסי הציבור.
- ניהול מקצועי של המשבר כחלק מצוות אסטרטגי בארגון – תמיכה מקצועית בצוותי השיווק וההנהלה וליווי תהליך הפקת הלקחים.
הרצאות וסדנאות
"השקעה בידע תמיד משלמת את הריבית הגבוהה ביותר." – בנג'מין פרנקלין
כולנו מוצפים במידע, ואין שאלה שלא ניתן למצוא לה מגוון רחב של תשובות והסברים. על כן חשוב שהמסרים יהיו ברורים ונגישים. לאורך השנים בניתי מגוון רחב של הרצאות מקצועיות שמטרתן לסייע בדרכים לזקק בצורה המקצועית והפשוטה ביותר את המסר.
כיום אני מלווה חברות בכנסים מקצועיים, בארגונים ובמוסדות אקדמיים, בהרצאות על מזון ותזונה, הרצאות לטכנולוגים ולצוותים מקצועיים על התפתחויות וחידושים בתחום, והרצאות לעובדים על ערכי הליבה של החברה בתחום התזונה.
במקביל, אני מעבירה ברחבי הארץ הרצאות שמטרתן היכרות עמוקה עם היתרונות התזונתיים והחוזקות של המותג והחברה, לקהלים של דיאטניות, עיתונאים ובלוגרים וצוותים חינוכיים.
נושאי ההרצאות משתנים ומתעדכנים מעת לעת ומותאמים לקהל. להלן מספר דוגמאות:
בין ההרצאות
- מזון- מה הסיפור שלך? הקשר בין סיפורי אגדות, סיפורי אימה ותעשיית המזון
- סימון המזון – הדרך הבריאה לצלחת
- שונאים גלוטן אוהבים כוסמין- אודות ההבדלים בין חיטה מודרנית, כוסמין ודגנים עתיקים
- תפקיד טכנולוג המזון במציאות מרובת משימות
- שירות הלקוחות והעובדים – מה אתם באמת יודעים על היתרונות המדעיים והתזונתיים של המוצרים שאתם מוכרים?
- קמחים, דגנים עתיקים וטכנולוגיות המשפרות ערכים תזונתיים
- אז מה הסיפור עם הגלוטן? הסיפור המדעי, צורכי השוק והמוצרים בארץ ובעולם
- סיבים תזונתיים – סוגים, שימושים יתרונות תזונתיים וחיידקים
- סוכרים, ממתיקים ושאר תחליפים מתוקים
- מי השף? משחקים, מבשלים ואוכלים בריא – סדנה לגננות ולמורות בית ספר יסודי
- ארוחות בצהרונים – איך מגייסים את הצוות החינוכי לחנך לאכילה נבונה בצהרונים
- Free From Food – מזון ללא מזון – הטרנד החם בתעשייה
מפיתוח מוצרים ועד תקשורת שיווקית,
ליווי חברות וסטארט-אפים בעולמות המזון והתזונה.
תחומי פעילות
חוות דעת ועדות מומחה בבתי משפט
פיתוח אסטרטגיה תזונתית בשלבי הקמת מיזמי פודטק
הקמה והובלה של פורום מומחים